اندیشه نامه

چکیده: منابع چاپی ابن اثیر، مبارک بن محمد، جامع الاصول، بیروت: دار الفکر، 1403ق. ابن حنبل، احمد، المسند، بیروت: دار احیاء التراث العربی، 1414ق. ...

منابع

الف) منابع چاپی

  1. ابن اثیر، مبارک بن محمد، جامع الاصول، بیروت: دار الفکر، 1403ق.
  2. ابن حنبل، احمد، المسند، بیروت: دار احیاء التراث العربی، 1414ق.
  3. ابن ماجه، محمد بن یزید، السنن، بیروت: دار الکتب العلمیه، 1419ق.
  4. بخاری، محمد بن اسماعیل، الصحیح، بیروت: دار احیاء التراث العربی، بی‌تا.
  5. حاکم نیشابوری، محمد بن عبدالله، المستدرک علی الصحیحین، بیروت: دار الفکر، 1398ق.
  6. الحنبلی، عمر بن عادل، اللباب فی علوم الکتاب، بیروت: دار الکتب العلمیه، 1419ق.
  7. دمیری، محمد بن موسی، حیاة الحیوان، قم: شریف رضی، 1406ق.
  8. سیوطی، جلال‌الدین، البدور السافرة عن امور الآخرة، بیروت: مؤسسة الکتب الثقافیة، 1411ق.
  9. سیوطی، جلال‌الدین، الدر المنثور، بیروت: دار الفکر، 1403ق.
  10. شعرانی، عبدالوهاب بن احمد، لواقح الانوار، قاهره: دار العلم للجمیع، 1374ق.
  11. شهرستانی، محمد بن عبدالکریم، الملل و النحل، بیروت: دار المعرفة، بی‌تا.
  12. فخر رازی، التفسیر الکبیر، قاهرة: المطبعة البهیة، بی‌تا.
  13. قرطبی، شمس‌الدین، التذکرة فی احوال الموتی و امور الآخرة، بیروت: دار الفکر، 1405ق.
  14. لکهنوی، حامدحسین، استخراج المرام من استقصاء الإفحام، تلخیص و تعریب السیّد علی الحسینی المیلانی، قم: آلاء، 1424ق.
  15. متقی هندی، علی، کنز العمال، بیروت: الرسالة، 1405ق.
  16. مجلسی، محمدباقر، بحارالانوار، بیروت: الوفاء، 1403ق.
  17. نووی، یحیی بن شرف، المنهاج فی شرح صحیح مسلم بن الحجاج، بیروت: دار الکتاب العربی، 1407ق.
  18. نیشابوری، مسلم بن الحجاج، الصحیح، بیروت: دار الفکر، 1398ق.

ب) منابع مخطوط که به واسطۀ استقصاء الإفحام از آنها نقل شده است

  1. بغدادی، یحیی بن علی، مختار مختصر تاریخ بغداد.
  2. دهلوی، بستان المحدثین.
  3. زندوبستی، روضة العلماء.
  4. سیوطی، جلال‌الدین، افادة الخبر بنصه.
  5. قاضی ثناء الله، تفسیر قرآن.
  6. مفتاح کنز الدرایة

 

 

کتاب‌شناسی دیگر منابع

مقالات

  1. 1. اسکندری، حسین و کرمانی کجور، محمد، «نقدی بر رويكرد انتقادی فخررازی و ابن تيميه به جايگاه علمی امام جواد و عسكريين با تاكيد بر ميراث مكتوب اهل سنت»، امامت پژوهی،شماره7،پاييز1391،ص
  2. «انديشه سياسي علامه ميرحامدحسين»، قم: خبرنامه كنگره بين المللی بزرگداشت علامه ميرحامدحسين لكهنوی، شماره دوم، ارديبهشت ماه 1396، ص 52.
  3. گفت وگو با دبير علمی كنگره دكترمحمد‌تقی سبحانی، «علامه ميرحامدحسين لكهنوی احياگر فرهنگ امامت در دوره معاصر»، قم: خبرنامه كنگره بين المللی بزرگداشت علامه ميرحامدحسين لكهنوی، شماره اول، مهر 1395، ص 13.
  4. لکزایی و ابوصالح، «درآمدی بر اندیشه كلامی- سیاسی علامه میر حامدحسین هندی»، سیاست متعالیه، ص97-116.

فضای مجازی

حامد كاشانی، امامت شناسی با محوريت كتاب شريف عبقات‌الأنوار:

http://www.hkashani.com/?cat=4029

 

 

پایان نامه‌ها

  1. جیرانی خامنه، هاجر، «روش شناسی کتاب استقصاء الإفحام و استیفاء الانتقام فی نقض منتهی الکلام علامه میر حامد‌حسن هندی»، کارشناسی ارشد، تهران: دانشگاه قرآن و حدیث، 1397ش.
  2. ایلیا، محمد، «روش‌شناسی حدیثی علامه سید میرحامد‌حسن هندی در عبقات‌الأنوار»، کارشناسی ارشد، قم: جامعة‌المصطفی صلّی الله علیه وآله العالمیه، 1392ش.
  3. رضایی، محمد‌علی، «حديث ثقلين از ديدگاه ميرحامد‌حسین هندي و عبدالعزيز دهلوي»، کارشناسی ارشد، قم: جامعة‌المصطفی العالمیه، 1394ش.
  4. فتحی، محسن، «بررسی تأثیر کتاب عبقات‌الأنواردر کلام شیعه امامیه معاصر»، کارشناسی ارشد، قم: دانشکده الهیات و معارف اسلامی، 1388ش.
  5. قنادزاده، احسان، «بررسی جایگاه علامه میرحامد‌حسن هندی در تاریخ تشیع»، کارشناسی ارشد، تهران: دانشکده الهیات و علوم انسانی، 1393ش.
  6. ابوصالح، سید حسن، «اندیشه سیاسی علامه میر حامدحسین»، کارشناسی ارشد، قم: دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام، دانشکده حقوق و علوم سیاسی، 1389ش.
  7. تیموری، محمد، «بررسی مبانی و روش‌های فهم و نقد حدیث از دیدگاه علامه میرحامد‌حسن در عبقات‌الأنوار»، دکتری، اراک: دانشکده ادبیات و علوم انسانی 1397ش.
  8. چهره ‌نما، سعید، «نقد و بررسی روش شناسی امامت پژوهی در کتاب عبقات‌الأنوار»، دکتری، قم: دانشکده علوم و معارف اسلامی دانشگاه قرآن و حدیث، 1397ش.
  9. رضوی، سید احمد‌رضا، «مولفین و مصنفین شیعیان هند در قرن سیزدهم هجری قمری»، کارشناسی ارشد، قم: جامعة‌المصطفی صلّی الله علیه وآله العالمیه، 1389ش.
  10. رضوی، سید شجاعت‌حسین، «علمای اماميه و آثار آنان در شبه‌قاره هند در قرون 17 و 18 ميلادي»، [بی‌مقطع]، [بی‌جا]، 1385ش.
  11. رضوی، سید مظاهر‌عباس، «تاریخ حوزه علمیه لکهنو(به زبان اردو)»، کارشناسی، قم: جامعة‌المصطفی صلّی الله علیه وآله العالمیه، 1389ش.
  12. اصغرعلی، «بررسی حوزه حدیثی شیعه در شبه قاره هند»، کارشناسی ارشد، قم: جامعة‌المصطفی صلّی الله علیه وآله العالمیه، 1391ش.
  13. رحمانی‌زاده، محسن، «جریان‌شناسی اعتقادی شیعی در قرن سیزدهم»، سطح سه، قم: حوزه علمیه،1394ش.

برای دریافت فایل اینجا کلیک کنید

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مصاحبه رسانه کنگره بزرگداشت علامه میرحامد حسین لکهنوی
اخبار و اطلاعیه‌ها

مصاحبه رسانه کنگره بزرگداشت علامه میرحامد حسین لکهنوی با حجت ­الاسلام­‌و­‌المسلمین استاد مختاری

اصلاً تراث شیعهٔ امامیه در هند، تقریباً مغفول است در نزد ما و اطلاعات و آگاهی‌های فراوانی نداریم و نمونهٔ بازر آن هم این که شما وقتی اطلاعاتی که راجع به عبقات در کتاب‌ها هست را نگاه می‌کنید، خیلی از کتابها پر از اشتباه است و خیلی‌ها هم خالی از اشتباه نیست.

چرا ردیّه‌ای در خور بر عبقات نوشته نشده است؟!
اسلایدر

چرا ردیّه‌ای در خور بر عبقات نوشته نشده است؟!

با نشر کتاب عبقات در جامعه هنوز شاگردان عبدالعزیز دهلوی زنده بودند اما در مقام دفاع از استاد خویش بر نیامدند؟!
افرادی همچون حیدر علی فیض آبادی صاحب کتاب «منتهی الکلام» که ید طولایی در نقد و هجمه به شیعیان داشته است و از طرف حکومت نیز پشتیبانی می‌شده است…

دیدار صمیمانه محققین و احیاگران آثار کنگره بین‌المللی علامه میرحامد حسین (رحمه‌الله) با رییس کنگره
اخبار و اطلاعیه‌ها

دیدار صمیمانه محققین و احیاگران آثار کنگره بین‌المللی علامه میرحامد حسین (رحمه‌الله) با رییس کنگره

به گزارش دبیرخانه کنگره بین‌المللی علامه میرحامد حسین (رحمه‌الله)، محققان و احیاگران آثار این کنگره با حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر محمدتقی سبحانی دیدار و گفتگو کردند.

پیش نشست همایش بین‌المللی بزرگداشت علامه میرحامد حسین لکهنوی(رحمه الله) در نجف اشرف برگزار گردید
اخبار و اطلاعیه‌ها

در پیش‌نشست همایش بین‌المللی بزرگداشت علامه میرحامد حسین در نجف مطرح شد: «میرحامد حسین از محدوده جغرافیایی و زمانه خود فراتر عمل کرد»

پیش نشست همایش بین‌المللی بزرگداشت علامه میرحامد حسین لکهنوی(رحمه الله) در نجف اشرف مجتمع فکری المرتضی علی علیه السلام و با همکاری عتبه مقدسه عباسیه برگزار گردید.

پیمایش به بالا