پیش نشست های کنگره بزرگداشت میرحامد حسین

همکاری ویژه مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور با دبیرخانه کنگره

چکیده: جناب آقای محمدحسین مدرسی دبیر اجرایی کنگره بین‌المللی بزرگداشت علامه میرحامدحسین (رحمه‌الله) طی گزارشی از همکاری‌های متعدد مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور با دبیر خانه کنگره خبر داد.

گسترش فعالیت‌های کنگره

جناب آقای محمدحسین مدرسی دبیر اجرایی کنگره بین‌المللی بزرگداشت علامه میرحامدحسین (رحمه‌الله) طی گزارشی از همکاری‌های متعدد مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور با دبیر خانه کنگره خبر داد.
آقای مدرسی با بیان اینکه سازمان‌ها، نهادها و مراکز حوزوی و دانشگاهی مختلفی با دبیر خانه کنگره بین‌المللی علامه میرحامدحسین همکاری می‌کنند اظهار کرد: خوشبختانه همکاری‌ها و مشارکت‌هایی که با نهادهای همسوی حوزوی و دانشگاهی داشته‌ایم باعث شده است فعالیت‌های کنگره گستره بیشتری پیدا کند و این مهم در پیشبرد اهداف هر کنگره‌ای نقش بسزایی را دارد.

همکاری با مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران

وی در ادامه افزود یکی از مشارکین این کنگره، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران می‌باشد که از همان ابتدای همکاری با کنگره با تمامی توان خود در این عرصه قدم نهادند و با جلسات مشترکی که با مدیران محترم این مرکز داشتیم، ضمن اعلام آمادگی همه جانبه همه ظرفیت‌های همکاری خود را در اختیار کنگره قرار دادند که به همین مناسبت به نمایندگی از دبیرخانه کنگره ضروری می‌دانم از زحمات مدیریت محترم حوزه‌های علمیه خواهران جناب حجت الاسلام والمسلمین فاضل تشکر ویژه داشته باشم که عنایت خاصی به همکاری با کنگره داشتند و در همین راستا مصوبات موثری را به مدیران خود ابلاغ کردند.

برگزاری نشست مجازی و حضوری

دبیر اجرایی کنگره با اشاره به این مطلب که هر کنگره‌ای برای گسترش فعالیت‌های علمی خود بایستی پیش‌نشست‌های علمی مختلفی برگزار نماید خاطر نشان کرد: متاسفانه شخصیت علامه میرحامدحسین در جامعه علمی کشور به شکلی که در شان علامه باشد درست معرفی نشده و به تبع آن پژوهش‌های کمی حول شخصیت و آثار علامه انجام شده است. از این‌رو بر آن شدیم در گام نخست همکاری خود با مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، موضوع برگزاری پیش‌نشست‌های علمی را پیگیری کنیم و بر همین اساس و با صلاحدید مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، مرکز مدیریت حوزه‌های خواهران استان گلستان به عنوان نماینده در پیگیری امور مربوط به کنگره به دبیرخانه معرفی شد که این مرکز نیز واقعاً با تمام ظرفیت خود همکاری شایانی با کنگره داشته و دارند.


محمدحسین مدرسی در همین راستا بیان کرد اولین اقدامی که در این زمینه انجام شد، برگزاری نشست مجازی برای تمامی مراکز و مدارس حوزوی تحت اشراف مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران بود که با محوریت معرفی شخصیت علامه میرحامدحسین و آثار وی بود. همچنین در گام بعدی، اولین نشست حضوری با مشارکت مرکز مدیریت حوزه‌های خواهران گلستان برگزار شد و با پیگیری‌هایی که انجام شد برادران طلبه استان گلستان هم در این نشست دعوت و حاضر شدند.


وی همچنین اضافه کرد که این دو نشست جریانی را در بین مراکز حوزه‌های خواهران سراسر کشور ایجاد کرد که نتیجه آن استقبال مراکز و مدارس تحت اشراف حوزه‌های خواهران در سراسر کشور و اعلام آمادگی ایشان برای برگزاری پیش‌نشست‌های علمی بود و بحمدلله تا کنون چندین پیش‌نشست در شهرها و شهرستان‌هایی مثل تهران، مازندران، گرگان، قم، شاهرود، میبد، آزادشهر، گنبد کاووس، مینودشت، کلاله و علی‌آباد به صورت حضوری و مجازی برگزار شد و ان شاءالله تصمیم بر آن است که پیش‌نشست‌هایی را به صورت مجزا برای مدارس تخصصی و سطوح عالی در شهرهای دیگر برگزار نماییم.

 

 

 

 

دیدار اعضای شورای راهبری کنگره بین المللی بزرگداشت علامه میرحامدحسین لکهنوی رحمه الله با آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه

اعضای دبیرخانه کنگره بین‌المللی بزرگداشت علامه میرحامدحسین با حضور در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران با مدیر این نهاد حوزوی دیدار و گفت‌وگو کردند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تصویر عزاداری در حسینیه آصفی درلکهنو
اسلایدر

اثرات غم عزای کربلا و اسارت خاندان اهل‌بیت «علیهم السلام»

علّامه میر حامد حسین رحمه الله در کتاب شریف و کم نظیر “عبقات الأنوار” در ذیل بحثی، نقل قولی از شعبی آورده است که دلالت دارد بعد از فاجعه کربلا، یاران پیامبر صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلم يا منزوی شدند، یا به کوه و بیابان زدند، زیرا باورشان نمی‌شد این همه جنایات نسبت به خاندان پیامبر صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلم را امتی انجام دهد که خود را منتسب به دین جدّش می‌دانند.

پیش نشست های کنگره بزرگداشت میرحامد حسین
اخبار و اطلاعیه‌ها

همکاری ویژه مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور با دبیرخانه کنگره

جناب آقای محمدحسین مدرسی دبیر اجرایی کنگره بین‌المللی بزرگداشت علامه میرحامدحسین (رحمه‌الله) طی گزارشی از همکاری‌های متعدد مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور با دبیر خانه کنگره خبر داد.

سیری در آثار علامه میرحامد حسین
اسلایدر

سیری در آثار علامه میرحامد حسین (7)

در یکی از صفحات ابتدائی نسخه مرکز اسناد آستان قدس رضوی، به خط و مهر علّامه ذاکر حسین، پسر دوم علّامه میرحامد حسین، در جمادی الثانیة ۱۳۰۱ ق. چنین نوشته شده است:
«هذا کتاب لو یُباع بمثله دُرّاً ، لَکان البایع مغبوناً» ؛ این کتاب اگر در برابر مثل دُری فروخته شود باز هم فروشنده مغبون است.

اسلایدر

محبت امام‌حسین‌ عليه‌السلام، راه و وسیله سعادتمندان است

آنچه با مطالعه زندگی علامه میر‌حامد حسین لکهنوی رحمه‌الله از زندگانی ایشان منعکس می شود و ذهن و دل خواننده را مجذوب می‌کند، عشق علامه به اهل بیت علیهم‌السلام به ویژه سیدالشهداء علیه‌السلام است.

نهایت درجه محبت این بزرگ‌مرد را می‌توان در شنیدن مصائب حضرت اباعبدالله الحسین دید.

پیمایش به بالا